איך סטיילינג קשור לתדמית אישית?

תדמית אישית

כל אחד וכל אחת מאיתנו- עולם ומלואו. עולם שלם המחולק לשני מרכיבים עיקריים המחולקים לרבדים שונים בסך כל המכלול של מי שאנחנו.

 

הרובד הראשון הוא רובד האישיות/הפרסונה

אנחנו קודם כל ה'פרסונה'/האישיות של מי שאנחנו במהותנו הפנימית על כל מרכיביה ואנחנו גם כל מה שמשתקף מאיתנו אל הסביבה ואיך שהוא נתפס על ידה באינסטינקט הראשוני לחיוב או לשלילה, זו בעצם ה'תדמית האישית' שלנו.

המתבונן, העומד מולנו קולט אודותינו מסרים גלויים וסמויים דרך חושים כמו: ראייה, שמיעה, ריח…ומגבש עלינו דעה ראשונית כלשהי שתלווה אותו ותתקבע אצלו לאט לאט בהמשך ויהיה מאוד קשה לשנותה מנקודת אותו בסיס קביעה ראשונית.

אותם מסרים סמויים וגלויים יועברו אליו דרך מראה חיצוני, מטופח או מוזנח ושפת גוף הכוללת- אינטונצית קול, סגנון דיבור, צורת עמידה, צורת ישיבה, תנועות רצוניות ולא רצוניות, מימיקה, הבעות פנים, שמחות או זועפות וסגנון לבוש מטופח או שלומפרי.

על כך נאמר:

"אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני!"

הדעה הראשונית המתגבשת במוחנו במפגש שלנו עם אדם, חברה או מוצר תיקבע כבר ב60 שניות הראשונות עוד בטרם היגג רעיון ועוד לפני שפצה פה.

 

תדמית אישית בעידן המדיה והרשתות החברתיות

בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות ניתן כיום לגבש דעה על אדם גם בעזרת סממנים חיצוניים וכלים אינטרנטיים בסיסיים המגבשות דעה על תדמיתו האישית.

כמו למשל:  סגנון התמונות שאדם בוחר להעלות לרשת ולהציג את עצמו, ההוויות והחוויות החברתיות בהם השתתף ומה בחר לשתף את הציבור הרחב. סגנון כתיבה, צורת הבעה, הלך רוח, דעות ועוד…

 

הרובד השני הוא הרובד הוויזואלי רובד המראה החיצוני

אותו רובד הממחיש לסביבה איך אנחנו נראים: מטופחים או מוזנחים, לבושים בקפידה או מרושלים, לבושים בצורה המכבדת את הסביבה או כזו שמביכה את הסביבה וגורמת למתבונן בי לתחושת אי נוחות.

'מראה חיצוני'- הוא עמוד ויסוד מוצק בסיסי כחלק בלתי נפרד מ'תדמית אישית'.

סגנון לבוש מוקפד ומכבד יעביר מסר חיובי על עצמי לסביבה ולעומד מולנו וישדר רושם נכון וחיובי. מסרים של מודעות עצמית גבוהה, ערך עצמי גבוה, דימוי גוף חיובי, ביטחון עצמי גבוה ותחושה של אני שלם עם עצמי ועם המראה שלי, מרגיש נפלא עם עצמי ורוצה להעביר מסר שגם אתם המתבוננים בי תרגישו במחיצתי נעים ונוח.

ההכרה החיובית הזו של עצמי על עצמי הופכת את ה'דימוי' שלי ואת התדמית האישית שלי לאמינה, אכפתית, ואותנטית ומאפשרת שיח חיובי עם הסביבה בגישה חיובית כלפיו.

אנחנו יכולים לראות בצורה מובהקת שלפעמים אפילו שינוי קל במראה החיצוני יחולל פלאים בהרגשה האישית ובמה שאנחנו נשדר לסביבה. שינוי חיובי שכזה ישפיע מיידית על דימוי עצמי, דימוי גוף, ביטחון עצמי ועל דרך התקשורת שלנו עם סביבתנו ועל טווח מערכות היחסים שלנו באותו טווח זמן. כשהתפישה שלי את עצמי משתפרת בעיני עצמי, זה המסר הסמוי שיעבור לעומד מולי.

 

באפשרותנו לשלוט על תדמית אישית ולשפרה.

למודעות אישית גבוהה זו יש חשיבות בעצם הידיעה שביכולתנו לשנות לשפר ולשדרג תדמית אישית דרך כלים המשפרים מראה חיצוני ודרך כלים המשפרים דפוסי התנהגות והרגלים שליליים שלא משרתים אותנו ושמסבים לנו נזק במערכות יחסים ובצורות תקשורת עם הסביבה בתקשורת בינאישית ובתקשורת רחבה יותר עם הסביבה הקרובה והרחוקה.

 

שינויים מבורכים

שינויים שכאלה בדרך כלל קורים לאדם תוך כדי תהליך התפתחות אישית ושינוי פנימי שאדם עובר ושמביאים אותו לרמת מודעות גבוהה ולרצון לשנות ולשפר ממקום של גישה אחרת חיובית עם רצון אמיתי לשינוי.

לעיתים מגיעים למקום הזה של רצון לשנות עקב משברים אישיים או נסיבות חיצוניות שנחתו על אדם באחת, גירושין, מוות של בן זוג וגם נסיבות בריאותיות עקב מחלה או מצב בריאותי לקוי שהביאו לשנויים בהרגלי תזונה והפחתה דרמטית במשקל. בכל מצב ולא משנה מה הסיבות והנסיבות שהביאו אדם לשינוי ולמהפך זה בחייו ועקב כך גם להיות מודע יותר למראה החיצוני שלו/ה, אותו שינוי ואותו שיפור בחזות החיצונית שאותו אדם יחווה מעתה יהיה רק לחיוב והמשוב שיקבל מהסביבה יעשה לו רק טוב.

 

עדיפות לבעלי חזות מטופחת

לבעלי חזות מטופחת ואסתטית תהיה תמיד עדיפות על פני בעלי חזות מוזנחת ומרושלת. הסביבה תופשת אותם כאנשים יותר מוצלחים, ראויים, אמינים, לויאליים, אותנטיים, אינטליגנטיים וחברותיים וכמי שמכבדים את עצמם ומתחשבים בסביבתם.

נגזר מזה יתרונות בפגישות עסקיות מוצלחות, הכרויות מפרות ועדיפות בקבלה למקומות עבודה טובים יותר על פני עמיתיהם המוזנחים והמזלזלים בקודי ההתנהגות והלבוש המקובלים.

 

'סטיילינג' ככלי לשיפור יצירתי מתמיד ולשדרוג מראה ותדמית אישית.

סטיילינג= עיצוב / סגנון
תחום הסטיילינג האישי נחלק ל2 'סטיילינג גוף' ו'סטיילינג פנים'.

בעזרת כלי הסטיילינג ביכולתנו לשפר ולשדרג מראה חיצוני ותדמית אישית.

 

סטיילינג גוף

צורת מבנה גוף הינו נתון קבוע שלא ניתן לשינוי אלא אם החלטת לנקוט בפעולות כירורגיות ניתוחיות מרחיקי לכת כמו ניתוח 'הסרת צלעות' לקבלת מותן צרה ולא אנושית סטייל בובת 'ברבי'.

ישנם ניתוחים פופולריים יותר לשינוי מבנה וצורה, של פריטים בגוף ובפנים כמו: הגדלת חזה והקטנת חזה ובפנים ניתוח אף, הקטנה והצרה , 'מתיחת פנים' לעיצוב מחדש של מבנה פנים ועור פנים שהתבלה עם השנים וצבר פגעי גיל וגרביטציה. ניתוח עפעפיים, ניתוח אזניים להשטחת אוזניים בולטות, ניתוח לסת בולטת ועוד…

בתחום 'סטיילינג הגוף' אנחנו לא מדברים על ניתוחים פלסטיים אלא על שימוש ב'כלי הלבוש והבגד' ככלי עזר בבחירת בגד שיהיה מותאם למבנה גוף ולגוון העור לקבלת מראה פרופורציונלי והרמוני, כזה שגם יהיה מסונכרן ומותאם בסגנון הלבוש גם ל'פרסונה' שאנחנו וכזה שיתחשב גם במקום הסביבתי, לסוג ואופי אירוע, מזג אוויר ועונת שנה ובעוד נתונים.

 

סטיילינג פנים

נעצב את מבנה הפנים מחדש , נשפר ונשפר מראה בעזרת שימוש בכלי העזר שהוא 'טכניקות איפור'. איפור שיותאם למבנה פנים תוך התחשבות בכל הפריטים בפנים, מבנה אף, גבות, עיניים, שפתיים ליצירת הרמוניה ולקבלת מראה פרופורציונלי בפנים בהשלמת התאמה לגוון העור והתאמת עיצוב שיער המותאם למבנה הפנים.

בגדול, יש תמיד לאן לשאוף…לשאוף ליותר כדי להיות יותר- BE MORE!

 

בחתימה אישית

חלי בן דויד יועצת תדמית אישת

חלי בן דויד

יועצת תדמית אישית.